Vacature
Junior Projectmanager Huisvesting
Bij Aiber is geen dag hetzelfde. Zeker niet als het gaat om huisvestingsprojecten voor onze opdrachtgevers. Ben jij net klaar met je opleiding of heb je al enige ervaring in de huisvestingsbranche en wil je je skillset en ervaring verbreden? Wil je direct en écht impact maken bij onze opdrachtgevers? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Bij Aiber kun je zelf ondervinden hoe divers en complex huisvesting is. Samen met een projectmanager werk je aan projecten, die direct resultaat hebben op de werkomgeving van onze opdrachtgevers. Als Junior Projectmanager Huisvesting ondersteun je de projectmanager, die verantwoordelijk is voor verschillende huisvestingsprojecten, en pak je eigen (deel)projecten op. Deze projecten zijn divers en breed. Een voorbeeld is het managen van een verhuizing van een school. Zo organiseer je de tijdelijke locatie en inrichting, regel je de vergunningen, coördineer je de verhuizing, breng je advies uit over tijdlijnen en het stappenplan en tackel je knelpunten. Of je richt een compleet kantoor met (hybride) werkplekken in en sluit hiervoor alle facilitaire contracten af. Dit alles doe je samen met collega’s, opdrachtgevers en partners. In deze rol is het belangrijk dat je snel kunt schakelen, overzicht houdt en structuur brengt, ook als het complexer wordt. Je maakt verbinding, creëert impact en werkt aan projecten die echt bij jou passen – qua inhoud én ambitie.
Voorbeelden van werkzaamheden kunnen zijn:
- Je vertaalt organisatiedoelen naar werkplekconcepten, waarbij je rekening houdt met alle stakeholders;
- Je brengt zorgvuldig advies uit bij complexe huisvestingsvraagstukken, waarbij je rekening houdt met zowel technische als sociale aspecten;
- Je voert scenario- en haalbaarheidsstudies uit en adviseert opdrachtgevers over de beste aanpak;
- Je houdt integraal overzicht over de verschillende aspecten van het huisvestingsvraagstuk; van vergunningen tot tijdslijnen;
- Je coördineert verhuizingen; hebt contact met alle stakeholders en zorgt dat iedereen probleemloos op de juiste plek terechtkomt;
- Je stuurt interne en externe teams aan: van verhuizers tot IT-leveranciers, jij weet mensen te verbinden.
Onze opdrachten bevinden zich vooral in de overheids-, onderwijs- en corporate sector, maar we zijn bezig onze branches uit te breiden naar maatschappelijk vastgoed en de gezondheidszorg.
Waarom bij Aiber?
Bij Aiber draait het om vrijheid, vertrouwen en verbinding. Dat betekent dat jij veel ruimte krijgt om je werk op jouw manier te doen, we samen kijken naar opdrachten die écht bij je passen, en we oog hebben voor elkaar. Daarom bieden we:
- Een hecht team met enthousiaste collega’s
- Een salaris tussen de € 2.800 en € 4.000 (o.b.v. 40 uur, afhankelijk van ervaring)
- Een variabele beloning op basis van je inzetbaarheid
- Keuze tussen een auto of NS Business Card
- 28 vakantiedagen (o.b.v. 40 uur)
- Ruime ontwikkelmogelijkheden om te blijven groeien met jaarlijks een persoonlijk opleidingsbudget én toegang tot de Aiber Academy
- Je pensioen is goed geregeld; overzichtelijk, flexibel en regie over je eigen opbouw
- Hybride werken; bij de klant, thuis en bij ons op kantoor in het groen (en soms op onze sloep)
- Elke vrijdag een verzorgde lunch op kantoor met je collega’s, en afsluiten met een borrel aan de AiBAR
- Regelmatig teamactiviteiten; van borrels, zomer BBQ’s, zeilen tot wintersport
Wat breng je mee?
- Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde hbo of master in Facility Management, Bouwkunde of een bedrijfskundige richting met affiniteit voor huisvesting;
- Je hebt grote affiniteit met huisvesting, projectmanagement of facility management;
- Projectmanagement certificaat (Prince2, PMC, IPMA) is een pré;
- Je kan vloeiend Nederlands in woord en geschrift.
Verder heb je
- Een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting onze opdrachtgevers om ze zo goed mogelijk te helpen en hun vraagstukken voor de lange termijn op te lossen. Je hebt vermogen om impact te maken. Wat jij doet is merkbaar, jij maakt het verschil!
- Een procesgerichte mindset en vermogen om structuur aan te brengen in complexe situaties.
- De vaardigheid om makkelijk verbinding te maken; met de opdrachtgever, met de stakeholders en met je collega’s. Samen komen we verder!
- Sterke communicatieve vaardigheden en een sterk gevoel voor organisatie/projectsensitiviteit.
- Een positieve en proactieve werkhouding, je stelt de juiste prioriteiten en richt je werk efficiënt in.
- Een goed gevoel voor wat er speelt in de markt, denkt vooruit en durft initiatief te nemen. En als er een besluit genomen moet worden, dan hak jij de knoop door.
- Een behoefte om in een hecht team te werken met veel ruimte voor eigen ideeën en een persoonlijke benadering en begeleiding.
- Een flexibele instelling en vind je het zelfsprekend om op locatie bij onze opdrachtgevers aanwezig te zijn wanneer dit nodig is.
Wij zijn Aiber
Aiber geeft advies en levert diverse soorten management aan de vastgoed-, energie- en infrasector. Dit doen wij met een hecht team met zeer diverse achtergronden. De lijntjes zijn kort bij ons, we maken graag gebruik van elkaars expertise. We helpen en stimuleren elkaar tot groei en ontwikkeling en vinden een fijne sfeer en gezelligheid binnen en buiten het werk heel belangrijk.
